Utazni jó …

Kirándulási célból kellemes az utazás. Focimeccsre utazni, és onnan győzelemmel visszatérni szintén remek. Nem mindegy viszont, hogy mennyit kell a csapatnak és az őket elkísérő fanatikusoknak utazniuk egy évben. Mennyi az annyi, ennek néztünk utána, vagyis mennyit utaztunk az NB3-ban, az NB2-ben, és mekkora túratáv vár ránk a következő bajnoki évben.

AZ NB2-ben 2900 kilométert utazott a csapat, ez átlagosan 150 kilométer volt meccsenként. Egy évvel korábban ennek csak kétharmadát mutatta a csapatbusz kilométerórája, mert az NB3 lényegesen kisebb terület, mint az ország egésze.

Mennyi lesz az NB1-es meccsekre az utazási távolság?
A válasz nem is olyan egyszerű. Az MLSZ pályabejárása után azt hallottuk, hogy a feltételrendszeren hajlamosak enyhíteni, de van azért jó néhány dolog amit meg kell csinálni ahhoz, hogy a Széktóiban bajnoki meccset lehessen rendezni. Egyenként nem teljesíthetetlen feladatok ezek, de mindet ki kell pipálni ahhoz, hogy ne kelljen utaznunk hazai meccsre. A szurkolók optimisták, remélik hogy a bajnoki rajtig elkészülnek a felújítások, a városüzemeltetés szakemberi realisták, mert ők látják a feladatokat, látják mire mennyi idő és pénz kell. Drukkolunk nekik!

Nézzük végül a távolságmutatót. 4 csapat fővárosi, a többi vidéki. A mellékelt táblázaton láthatjuk mennyit kell utazni egyes csapatoknak a vendégmeccsekre. Mi a középmezőnyben vagyunk, viszont másfélszer annyit kellene utaznunk, ha Pestre vagy Szegedre kellene utazni hazai meccsekre. A képről leolvasható mindegyik csapat utazási távolsága mindhárom variációra, vagyis ha a KTE a hazai meccseit Budapesten, Kecskeméten, vagy Szegeden rendezné meg.

4 hozzászólás “Utazni jó …” bejegyzéshez

  1. Mik volnanak a helyben rendezes feltetelei, erdekes ezeket senki sem emlitette meg nyilvanosan, tetelesen folsorolva..

    1. Értelme nem sok lenne a tételes listát nyilvánosságra hozni, mert akkor biztos jönnének páran akik ezért, vagy azért kifogásolnák, belekötnénk, stb. Az azért gyanítható, hogy a két nagyon fontos pont a biztonság és a VAR. Biztonságos parkolók a VIP-nek, a játékvezetőknek, a vendégcsapat szállítójárműveinek, a tévéstábnak, a vendégszurkolóknak, buszoknak. Biztonsági kamerarendszer és VAR kamerarendszer kiépítése, beüzemelése. stb.

  2. Furcsa, hogy Budapestet pontszerű testként kezeled, miközben városon belül is léteznek kilométerek, illetve ha közúti (autós) közlekedéssel számolsz (távolságot mérsz, tehát feltételezem, hogy így van), akkor az idő legalább annyira fontos tényező.

    Például vegyük alapul a Bozsik stadiont (az adatok stadiontól stadionig vannak, a Google Maps vasárnap délelőtti számaival):
    Bozsik -> Felcsút 67 km és 44 perc
    Bozsik -> Széktói 78 km és 51 perc
    Bozsik -> Székesfehérvár 86 km és 53 perc
    Miközben:
    Bozsik -> Fáy utca 15 kb és 25 perc
    Bozsik -> Megyeri út 20 km és 30 perc, ami meccsnapon a lezárások és korlátozások miatt inkább 45. Vagyis előfordulhat, hogy ha az időt nézzük, akkor egy Kispest-drukker néha előbb van lent egy vidéki meccsen, mint a városon belüli célpontjánál.
    Illetve ugyanezen az alapon a Széktóitól 38 km-re és 38 percre lévő Tiszakécskei Sportcentrum, vagy a ceglédi stadion (48km, 44 perc) is „szinte” városon belülinek számít, hiszen időben alig pár perccel van messzebb, mint forgalom nélküli időben a Bozsiktól a Megyeri út.

    1. Szándékosan nem csapatnevek szerepelnek a táblázatban, hanem településnevek.
      Az adatok tájékoztató jellegűek, akinek ennél pontosabb kimutatás kell majd készít magának. 😉

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.